en ny dag

vart ska man börja.. Vi köpte nya fiskar igår !:) Rätt många blev de faktist. Anton hittade någon djuraffär där det var 20% på alla fiskar samt tillbehör. Så vi gick ner dit för att se om de fanns några vi ville ha!  Vi kom hem med 10 stycken småfiskar (kan ej namn) som ska simma i stimm. Vi hade en liten innan och hon på djuraffären sa att dom skulle vara mins 7 stycken. Så de blev 10 stycken vi köpte + en liten ål. Sen åkte vi till en annan djuraffär för jag ville ha en fisk med as fina fenor(kan ej namn på den heller) Men den är så himla fin! Så när vi kom hem tänkte vi att guldfisken kommer säkert äta upp den blåas fenor. Men de gör den inte än som tur va ! Annars får vi ge bort guldfisken!
Imorse när jag vaknade tänkte jag att jag går och kollar hur det har gått för fiskarna idag. Det varkar ha gått jätte bra! Men sen tillar jag runt lite och jag ser inte ålen. Den är borta. Vet inte om den bara gömmer sig i båten eller om den är uppäten. Men de tror ja inte den är, för den är riktigt snabb! Fast man undrar ju, för när anton åkte till jobbet imorse kollade vi akvariumet då med. Och då tände vi lite snabbt. Då ligger guldfisken precis grevid ålen.. Men vi får se om den dyker upp.
Idag vet jag inte vad som händer.. Bara vara hemma antar jag, städa lite och göra de iordning.. Jätte kul!! Kanske man kan åka en sväng förbi väla och se om dom har fått in några nya jackor! Men de har dom säkert inte.
Ernesa jag vill träffa dig igen snart!♥
image352


Här kommer lite bilder på dom nya fiskarna !:)

Pusss

Kommentarer
Postat av: Anonym

ooj tjaa, länge sen.. här är det bra :)sj?
Hörde du flyttat ,hur har du de ?!
Puss

2007-11-20 @ 19:52:02
URL: http://Ermina.blogg.se
Postat av: Cissi

neontetror heter dom som simmar i stimm! emn vad coolt med en ål.. jag blir värsta inspirerad att köpa nya fiskar nu.. min hamster dog ju för nån månad sen, tänke köpa en ny sån först. men fiskar är ju inte dum det heller...

2007-11-20 @ 21:11:01
URL: http://Cirre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0