Våran Underbar katt

Nu har vi haft katten i 3 dagar ungefär! Hur söt som hellst! Men den är lite rädd av sig, så hoppas de går bort snart! Idag när anton gick till jobbet började katten jama jätte mkt. Tillslut kom den och hoppade upp i sängen och la sig rätt så nära mig. Han vågar knappt visa sig när det är några andra här. Men kul att han kommer fram till mig iaf :)
Vi har fortfarande inget namn på honom. Jag funderar på Ludde, Men Ludvig heter antons kusin. Så vi får se hur det blir till de, den får heta kissen så länge!

Igår jobbade jag på cantina, kom inte så jätte mycket folk. Men skönt att få pengar av att inget göra :) Är ledig idag så då ska jag umgås med ERNESA! Wiii.. Hon är bäst! Så otroligt skönt att hon finns! Vad hade jag annars gjrot?!

Sitter och kollar lite efter en "borg" till kissen. Så den slipper klösa på sängen. Han håller sig ifrån soffan! än så länge iaf! Vilket som är jätte bra! Den borgen ja vill ha ska ha en plats för honom att ligga sen klösa. De finns enklare saker som klösvägg eller något sånt. Men det är nog roligare med en liten borg :)
Nä nu ska ja försöka se om kissen vill komma fram. Han går vid mina ben hela tiden men så fort man tar ner handen går han undan lite.!

Ha det bra allihop! Pusss


Nykomling till familjen:)

Nu har VI köpt en katt! Någon som har ett bra namn att ge denna söta lilla han katt?


Konstig dröm?!

Vaknade inatt av att anton började kolla runt i sängen, jag undrade va de va han letade efter. Sen kännde jag att de låg något under min arm. Haha så ja hade tagit hans kudde under natten. Hur vet jag inte. Men han vaknade av att han inte hade någon kudde kvar iaf! sen visade det sig att jag hade den runt armen och kramde om! Haha ibland kan man ju undra va man gör under natten!

Har varit vaken ett bra tag nu. satt och funderade på om ja sklle åka till fkp eller inte!. Men de blev att ja stannade kvar här hemma! Har letat efer en katt på internet. har haft kontakt med en som har en 10 v kattunge. Jätte söt katt! men hon skulle kolla med de andra som med hade sökt om de va lämpliga att ha katt hemma! men hon sa att jag låg bra till för ja skickade först av alla sen att hon tyckte de va bra att alltid någon skulle vara hemma med katten! :) Så man kan hoppas!

Nu ska ja lägga mig och se på tv och äta godis!
Pussen

image742

En dag med Kim!

Idag har jag varit med min arbetskollega kim! Vi började dagen med en sväng på väla då vi gick in i varje klädaffär för hon skulle hitta de perfekta:) men de va kul! öf rja gick in i sånna affärer ja aldrig varit i, Så såg en del fina saker jag med :) men inget blev köpt för min del för min lön kommer ju den 25! suck!.
Vi fastnade i massagestolarna. Vi satt där och snackade kanske 15 min! Men underbart att få gratis massage!
Efter de gick vi och köpte oss varsin stor bakpotatis! Wow va gott de va! har inte ätit de förut. Men de va inte sista gången ja åt där! får ta med mig anton och äta där imorn eller nått :)
När vi va klara kom anton med sin Audi A4! :P Visst de va en lånebil men ändå. Så fräch! Ni som undrar så är det övks nya transportbil så länge. Deras lagbuss gick pajj så de fick låna denna skönhet!

Senare ikväll har jag umgåts med kim. Kollade in i hennes nya lägenhet. Snacka om att de va SNYGGT! 42 plasma tv, as frächa möbler, jätte fräcka färger på väggarna och sovrummet va att komma in i himmelriket. Så fiiint! Dit ville ja flytta in! Så nu har jag fått lite nya idéer som ja ska göra när jag ch anton flyttar till våran 2a som vi inte har ännu!:)
Hon hade 2 katter oxå. Då kom mitt sug, (shit ja vill med ha en sån katt) den va så taaam! Den la sig i knät hela tiden! Det hade ju varit perfa för mig att skaffa katt ja som inte jobbar så jätte mkt. Så slipper ja vara själv om dagarna! Så ja kollade ju så klart på blocket så fort jag kom hem. Hittade en jätte söt han kattunge för 100:- Och med den katten fick man kattsand,kattlåda,mat samt spade! Så man kan ju hoppas o se om hon svarar på de mejl som ja skickade! Sen får ja försäka övertala anton om att ha en katt här hemma!:) Men vem tackar nej till en söt liten katt! Inte jag iaf!

Nu ska vi äta!
Puss

Ja du tänker såå :D

Haha bäst!:D Minnen kommer tillbaka (joel). Denna va typ det ända vi kollade på:P

Jobb

image740Kom nyss hem från jobbet. 4 timmar jobbade jag bara idag. Var inte så jätte mycket folk som jag trodde det skulle bli. Men jag fick ihop lite driks!
Det var HIF som spelade match idag. Så det kom in några fans som skulle äta innan matchen började. Men det va inte så lyckat. För det kom några motståndare med som ville äta på cantina. Men de va för fulla så de fick inte komma in! Men det tyckte bara de andra va bra!
Blev bjuden på mat på cantina. Jätte gott!!
Nä nu ska jag gå och lägga mig !:) Puss allihopa!

Lycklig

Wii nu har ja ny mobil. Fått köpa en kompis mobil .Äntligen har jag en egen mobil! Känns skönt !!:) Har haft min pappas frus mobil ett bra tag nu. Så känns skönt att släppa taget om den nu till denna skönhet !Ihelgen ska vi på kalas hos anton! Sen på söndag åker jag till fkp förmodligen! :) Ska bli skönt att komma hem lite och fräffa familjen och mina vänner! Men stannar dock inte länge för jobbar på onsdag sen igen! Nästa helg har jag fått jätte mkt tider på cantina! Jätte bra. Visst det är jag som bestämmer tiderna med ändå:P Fick inte tag på så mkt folk som kund jobba i garderoben så jag hoppar in!:) Men det gör mig inget. Men måste få tag på mer personal på cantina! Inte kul om bara jag jobba varje helg. Visst ja har fått tag på Ernesa och Sara. Men dom måste jobba in sig något mer sen kan dom jobba själva! Ska snart iväg och jobba, Ska bli kul!! Hoppas bara de kommer folk. Igår va de 3 personer som va där och åt. Då gick tiden rätt så långsamt. Men rätt mysigt. Man fick mer tid att umgås med resturang personalen!:)
Nä nu ska de städas sen gå till jobbet! Pusss!


Vill ha

En hund!! Vill ha en japansk spets!! Hade en för några år sedan men vi va tvugna att ge bort henne för min bror blev så klart allergisk!! . Dom är så otroligt vackra men riktigt dyra :(
Gemig!
image726

image727

Boooring

Så himla seg dag. Har inte gjort någonting alls. Jobbade till 4 inatt så kom hem åt lite mat. Försökte va tyst. Men det gick ju inte så bra. När ja väl försäker va tyst då går ja på alla saker, råkar välta ner saker m.m. Så anton vakade när ja kom hem! Men han somnade om lite snabbt.
På jobbet va de såå himla kul!! Älskar de jobbet. Trivs så himla bra! Jag och kim försökte göra så tiden gick lite snabbare. Så hon kom på iden om att massera varrandra. GUD va skönt de va me massage, Länge sen ja fick massage :P Anton brukar oftast inte orka, eller så gör han så tar han i så hård att de gör ont.

Idag har ja inte gjort NÅGONTING alls. Det har inte varit något bra på tv. Så fick sätta på en film på datan. Men pallar inte se film hela dagen heller. Så vet inte vad ja ska göra. =/ Borde skaffa ett djur som man kan gå ut och gå med. Då hade de varit så mkt bättre. På tal om de. Ska vara hundvakt åt brus snart. Då ska de bli promenader :) Like it!
Kollade på vårat akvarium förut. Så såg jag att det satt en bit växt på akvariumet. Så gick jag lite närmare för att se vad de kunde vara. sen när ja va tillräkligt nära så rörde den på sig. Vet inte va de kan ha varit. Måste ha varit något djur eller nått i den växten men de såg äkligt ut. När jag tog upp den ur akvariumen så krymte den lite. Så de måste ha varit ett djur, kul o bo i en växt?!

Nu sitter jag och spanar in hotlinen för volleybollen. ÖVK förlorade rätt så stort tyvärr. 3-0 till vingåker. Hoppas resan hem går fooort. Vill att anton ska komma hem !!

Love!
image688

Så jag firade Alla hjärtans dag!

Idag är det Alla hjärtans dag! Hur underbart som hellst! Älskar den dagen! :) Dagen började med en stooor puss fan anton innan han gick till jobbet. Senare vaknade ja av att brevbäraren slängde in våran post så kunde inte somna om. Så gick upp och kollade vad vi hade fått. Då låg där 2 brev plus massa reklam. Ena brevet va från Sofia som skickade ett jätte fint kort på alla hjärtans dag! TACK!! Och det andra va från anton. Han hade tydligen lämnat de där innan han gick till jobbet. Och de va Såå fint! Sen när han kom hem från jobbet fick jag 10 röda rosor. Hur romantiskt är inte de !! Jag själv hade gått ner till stan tidigt på morgonen för att gå och köpa anton någonting. Köpte rosor,ett kort sen en middag för 2 :) Så vi ska senare ikväll gå till tivoli tror ja det blir och äta något gått och bara umgås! Mysigt !

Nu är killarna på träning, så jag har varit ute på en promenad med Ernesa! Vi gick ner till havet. Så himla underbart. Visst det blåste en del. Men det gjorde inget för det var så underbart att bara va där! Plus att hon var sällskapet oxå! :) Man får hoppas man inte blir förkyld nu bara.
Nu ska jag gå och baka lite kladdkaka så blir anton glad när han kommer hem!!


PUSS
 Och hoppas ni har fått en trevlig alla ♥ dag

Jag och Anton
image702
Jag och Sofia
image699
jag och Ernesa
image701

Kom till Helsingborg nu Mamma!
image706


Trevlig alla hjärtans dag!!


image686

Letar hyreslägenhet!

Svårt.. Varför ska de va så himla svårt att hitta någon stanns och bo?! Vi bor rätt bra nu förutom att det är så himla lyhört. Men vi kollade på nätet idag, eller snarare jag kollade på nätet idag och såg en 1a på 38 m². När vi skulle kolla vart den låg va de bara tvärs över gatan:P så det är ju nära plus att det fanns hiss!! (stort plus) Men vi ska gå och kolla på den om den är fin och inte så jätte lyhörd. Man kan ju hoppas att man inte hör precis allt. Men de negativa med den lägenheten är ju oxå att den ska renoveras, fast sommaren 2009. Och hyran låg under 3000 kr :) Så om vi får den tar vi den tills vi hittat något mer passande som vi får ha läänge :) Så vi hoppas på det bästa nu!

Vi varit i ängelholm (ett antal gånger). Vi trodde vi skulle fixa baslådan. Men nej då. Då visade de sig att vi hade köpt fel sladd till bilen. De har varit fel på skiten nu hela tiden. Först köpte vi en sterio. Men den hade inga lågnivåuttag. Så vi fick tillbaka pengarna och köpte en annan sterio. Sen fattades bara sladd för att koppla ihop allt med. Men då hittade vi en som vi trodde skulle passa. Men klart att den va för liten:S Så vi va och körde runt i ängelholm och kollade på varenda bilställe som skulle kunna ha sånna sladdar. Men INGEN hade. Hallå en bilaffär som inte har vanliga iso sladdar. Tröööt ja blir på sånt. Men imorn ska vi beställa nya och hoppas på att vi får rätt så basen funkar ! (dunkdunk):)

Nä nu ska ja vänta tills anton kommer hem från träningen sen äta mat ! Mums!
Pussen


image684

Saknar dig såååå mkt!

image662



Vill åka till dig snart ! Miss

Har blivit befodrad :D:D:D

Wii, nu har man blivit befodrad med!! Har fått ansvar att göra schema till alla som jobbar i gaderoben plus anställa nya folk!:) Skiiit kul!!! Har ju inte alls jobbat där länge men ändå lägger dom ett sånt stort ansvar på mig! Det känns kul! Men ja kommer trivas såå bra! I´m so happy!!!

PUSSELIPUSSPUSS♥


Finns det någon bättre film än dirty dancing?!


Im loving it!

Igår hade ja sällskap med ernesa hela kvällen. Jätte trevligt. Vi satt först och kollade på (unga mödrar) är ju bara ett måste. Sen satt vi bara och snackade lite tills vi kom på att vi kunde baka lite. Men ja vet inte riktigt, när allt va färdigt så smakande inte det riktigt som de ska. Fast det gick och äta :D Vi gjorde chokladrutor typ. Men men bättre försök nästa gång !
Ikväll ska jag jobba! ska bli kul! har 18-23 i gaderober så det kommer inte va något att göra men skönt att få pengar för att inte göra någonting alls. Så får ta och läsa ut min bok nu som jag fick i julklapp av antons pappa. (Smuts). Den är riktigt bra. Har typ läst ut hela boken så får läsa sakta idag så ja har nått och göra de 5 timmarna:P Ska bränna ut en cd skiva till jobbet. Dom sa att dom ville ha lite bra musik så jag fick ta på mig ansvaret att fixa nått:) Men Det går nog bra. Lite svårt att sätta ihop en cd skiva till 28+ dom har så olika smak av nått. Fast Cantina är känd för deras house music. Så får bli nått i den stilen! Loving it!

Åh jag och anton satt och kollade på 2 resor till New york. Det var billigare än va jag trodde. fast sen är det nog riktigt dyrt att bo där nere med. Det är något att hoppas på!:)
 Nu ska ja titta till maten, för snart kommer en hungrig filur hem. :) Pusss

image644

Minnen för alltid! Du & Jag

Miss the old time whit you - Hikki n Meelii

image630



image638

Dryga människor!!!

Ja vart ska man börja, i helgen har de varit rätt slappt! Fredagen gjorde vi inte så mycket, vi var en sväng hos ernesa och mats och såg en film! Köpte en stooor påse godis, typ 60 kr. Typ allt kvar :D Men de e bra o spara!:)
I Lördags var de kalas i malmö hos antons familj, vi firade anton och hans mamma! Grattisgrattis! Vi åt en jätte god middag sant en underbar efterrätt! Men jag var tvungen att gå rätt tidigt därifrån pga av att jag skulle börja jobba! Men allt gick jätte bra, var lite orolig att jag inte skulle komma fram itid. Men det gjrde jag. Igår kom tydligen alla drya människor till cantina igår. Höll på att smälla av. Alla va så jobbiga! Det fanns en stund då alla fick för sig att komma fram samtidigt och byta lite lappar så dom får fel jacka sen skälla ut oss! Det var fleeera som fick fel jacka pga av att dom gick in några stycken sen är det 1 som har koll på 7 brickor tex. Så ingen har ju någon aning om vems jacka som är vem. Så blir dom helt galna om dom får fel jacka! Men det är deras eget fel att dom inte har koll på sig EGEN bricka! Sen fanns det en engelsk kille som kom fram och anklagade oss för att vi hade tagit hans mobil telefon, så jag ringde chefen och bad honom komma ner och prata me killen. Men killen var SÄKER på att vi hade tagit den. Sen bad jag honom att lägga jackan på bordet så jag skulle kunna känna på fickorna om den låg där. (fulla har inte så bra koll alltid) Och vipps, vad är det jag hittar. Jo hans mobil telefon som låg i en innerficka. Men tydligen hade det blivit ett hål så mobilen hade ramlat ner inne i jackan. Och han bad om ursäkt. Hatar sånna människor ! Ahhh. Sen så klart så skulle alla klaga på att man såg så sur ut.(det skadar ju inte andra med lite leende på läpparna) Men klart att man ser sur ut och alla håller på att tjafsa med en hela tiden när det är dom som har fel! .. Vi försöker se glada ut hela tiden, men inte så lätt tillslut. Men pga som hände fick vi en del driks av folk som bad om ursäkt så fick ihop runt 200 kr! Helt ok!

Nästa helg så frågade antons pappa mig om ja hade lust att hjälpa till och servera på antons mammas öppethus! Jag tror ja kommer att göra det !:) Beror lite på om ja får jobb på fredag på cantina. Men de tror ja inte för ja har jobb där på lördag. Så det ska bli nått att se fram emot !:)

Nä nu ska jag åka till falkenberg och kolla på när övk förlorar :( ! Ha det bra allihop! Puss
Bjuder på en bild från olympiaden

image606

Bjuder på skön musik!



Enjoy

Storm


Usch, va på stan tidigare idag höll nästan på att blåsa bort kändes de som. Det gör ju inget bättre att man bor nära havet heller! Hoppas de kan sluta snart, annars får man väll hålla sig inne. Pga stormen så stör sig våran tv. Bilden åker bort lite när den känner för de så det är lite störande!
Åh har fått tråkiga nyheter.. Har sett fram emot antons kalas och så ringde dom från cantina och frågade om ja kunde byta tid nu på lördag till 18- 23 stället. Klart jag sa ja! Och senare nästa dag kom jag och tänka på att det var ju då vi skulle till malmö! Och nu kanske det inte går att ändra tillbaka tiden för hon som hade den tidiga innan skulle flytta! Men ja hoppas verkligen det kan gå coh fixa på något sätt! Hoppas det iaf!
Idag har jag varit med ernesa lite. Vi gick ner på stn gick in och snackade med sara lite på gina. Vi pratade om att vi skulle åka och kolla på övk och falkenberg på sönda! så det ska bli trevligt!
När vi tänkte gå hem så kom vi på att vi inte hade lösa pengar till bussen, men som tur va så ringde ernesa mats och dom satt i deras lagbuss på väg hem. Så dom kom och plockade upp oss så vi slapp gå hem i detta öväder! Så nu sitter jag coh anton och funderar på vad vi ska hitta på denna fredag kväll! Träffa mats och ernesa kanske!?

Ha det så bra allihop!! Puss♥

image604

RSS 2.0